Tuesday, August 19, 2008

Γιατί δεν έχω γίνει ακόμα διάσημος

Εγώ ήθελα να γίνω επιτυχημένος συγγραφέας. Όταν το είπα σε ένα φίλο μου που εργάζεται ως βιβλιοκριτικός σε μία εφημερίδα και δύο περιοδικά ευρείας κυκλοφορίας μου έδωσε την εξής συμβουλή: Κοίτα, μου λέει, εάν θέλεις να πετύχεις στο χώρο πρέπει να κάτσεις να διαβάσεις τρία κλασικά έργα πεθαμένων συγγραφέων. Αφού τα μάθεις απέξω, πρέπει να τα ξαναγράψεις με δικά σου λόγια σε ένα μόνο βιβλίο. Με αυτό τον τρόπο, έλεγε, οι κριτικοί θα βρουν κάποιο σημείο αναφοράς σε έργα της κλασικής λογοτεχνίας - που όπως ισχυριζόταν τους ξετρέλαινε - και ανεξάρτητα από το περιεχόμενο της βιβλιοκριτικής, θα γίνει η απαραίτητη διαφήμιση για να μπορεί να πουλήσει το βιβλίο.
Πράγματι, κάθησα τότε και διάβασα τρία έργα πεθαμένων συγγραφέων, με τη διαφορά ότι δεν ήταν κλασικά. Ήξερα εξ αρχής ότι κανένας δεν τα γνώριζε, όμως όσο δούλευα πάνω στα κείμενα και αφιέρωνα ώρες μελέτης σε αυτά και τους συγγραφείς τους, ήλπιζα ότι κάποια στιγμή θα ανακαλυφθούν από κάποιον ειδικό, μελετητή ή βιβλιοκριτικό, και θα αποκτήσουν την απαραίτητη διασημότητα που θα τα εκτόξευε στη σφαίρα του κλασικού. Έτσι, θα μπορούσα να προχωρήσω και εγώ στη συγγραφή και τη δημοσίευση του βιβλίου μου.
Όμως, μέχρι σήμερα, κανένας δεν τα έχει πάρει χαμπάρι κι εγώ, χωρίς σημείο αναφοράς σε έργα της κλασικής λογοτεχνίας είμαι καταδικασμένος στην αφάνεια.

No comments: